1. Experiment

04.10.2011 13:57

Som presvedčená, že majitelia veľkých firiem, nadnárodné korporácie a zjednodušene povedané celý súčasný svet biznisu trestuhodne zanedbáva možnosť, ako sa výrazne posunúť dopredu. Je pravda, že rastú výdavky na školenia radiacich pracovníkov a top-manažérov, aby sa naučili plánovať, organizovať a optimalizovať. V konečnom dôsledku tieto opatrenia majú firmám ušetriť závratné sumy. Preto je ešte zarážajúcejšie, ako môžu tieto múdre hlavy ignorovať jednu celú, pre tieto účely prudko využiteľnú skupinu ľudí ....a tou sú....nie, už vás nebudem  dlhšie napínať: viacdetné matky. A je to vonku!   Teraz možno významne zdvíhate obočie. Viacdetné matky? Áno viacdetné matky! Nájdite mi niekoho, kto je schopný lepšie organizovať, ako matka, povedzme štyroch detí. Nájdite mi niekoho, kto lepšie zvládne nepredvídané okolnosti. Kto musí zostaviť s absolútnou kybernetickou presnosťou časový harmonogram a potom zvládať, ako sa rozpadá na kusy. Kto dokáže robiť nie dve , ale tisíce vecí naraz a je celkom oddaný veci. Za viacdetnú matku samozrejme považujem každú matku, ktorá má viac ako jedno dieťa, hoci aj tá, ktorá má jedno, musí  zvládať kadečo, najmä ak má aj manžela. Nedá sa  ale poprieť, že s rastúcim počtom detí rastie aj náročnosť, ktorá cibrí schopnosti. A aby bolo jasné, vôbec, ale vôbec to všetko nevravím preto, že som matkou piatich detí!

Tak a teraz vás celkom jasne vidím pred sebou, pobavene a s nadhľadom sa usmievate, ako ste ma prekukli.    Ale pozor!   Som pripravená svoje tvrdenia obhájiť.   Mohla by som začať používať rôzne  príklady organizačného talentu viacdetných matiek zo  života a porovnávať s organizačným talentom vysokopostavených riadiacich pracovníkov. Táto metóda mi však pripadá takpovediac trochu zdĺhavá. Navrhujem preto experiment. 

Vezmime jednu matku a jedného manažéra, dajme im po päť detí, partnera, niekoľko kufrov, nejaký ten kočík a prikážme im zbaliť seba s touto skupinou na jedenásťdennú dovolenku na ostrove. Následne im prikážme  dopraviť sa tam autom, lietadlom, autobusom, loďou a zase autobusom, prežiť to tam a vrátiť sa domov rovnakou dopravou v opačnom poradí.

Môžem vám rovno prezradiť, že polovica experimentálnej skupiny to má už za sebou, t.j. tá matka. Ak sa po tom, ako tu opíšem priebeh akcie nejaký špičkový manažér podujme prijať túto výzvu, nebudem už ani požadovať vyrovnanie počiatočných podmienok. Ako prejav dobrej vôle s neochvejnou istotou víťazstva pripájam fakt, že som ešte zo sebou zobrala svoju virózou sklátenú sestru, s jej dvomi virózou sklátenými mini detičkami a oboch svojich rodičov.

Papagáj zostal doma. 

 

 

 

Pokračovanie nabudúce...

 

Ďalšia kapitola

Diskusná téma: 1. Experiment

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok